Bu Blogda Ara

15 Nisan 2012

Bir beşik gibi sallanır dünya...


Maksadım son günlerde dünyanın dört bir tarafında meydana gelen depremlere dikkat çekmek değil. Vaktiyle Türk Dil Kurumu kitaplığında şiirlerini el yazısıyla birer birer yazdığım -bir çeşit delilik- Ahmet Muhip Dıranas'ın Şiirler kitabının ithafını aktarıyorum. Güzel ve ince bir ithaf. Bu ileti; şair, kitap ve ithafın unutulmamasına bir nebze katkı sağlasa yeter.


Münire'ye

Bir gün, laf arasında, bana: “Bir beşik gibi sallanır dünya, rahat uyusun diye bütün çocuklar…” gibi bir söz söylemiştin. O gün bugün düşünürüm ki, insanların barışını ve evrensel sevgiyi daha özge bir biçimde anlatmak kabil değil. Ben yaşantımı şiire, şiirimi de bu sevgiye verdim. Sanırım, kitapta savaş sözcüğünü bulmayacaksın. Kaldı ki, esinim senden gelir. Onun için, kitabı, sevinerek, sana armağan ediyorum; sana ve bu inançla yaşayanlara, ölenlere….
8.7.1974

Ahmet Muhip DIRANAS, Şiirler, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayını, Ankara, 1988.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu yazıyla, fotoğrafla, şiirle, eserle ilgili düşünceni yazman beni ancak sevindirir! Duam şu: Yorumlayan yorulmasın! :)