Bu Blogda Ara

29 Şubat 2012

Necip Fazıl Kısakürek nasıl şair oldu?

Son zamanlarda adı Gençliğe Hitabe dolayısıyla geçen Necip Fazıl Kısakürek şiire başlayış hikâyesini Çile'sinin başında aktarıyor. Çarpıcı bulduğum bu bölümü meraklılarıyla paylaşıyorum:


                Şairliğim on iki yaşımda başladı.
                Bahanesi tuhaftır:
            Annem hastanedeydi. Ziyaretine gitmiştim… Beyaz yatak örtüsünde, siyah kaplı, küçük ve eski bir defter… Bitişikte yatan veremli genç kızın şiirleri varmış defterde… Haberi veren annem, bir ân gözlerimin içini tarayıp:
                ―Senin, dedi: Şair olmanı ne kadar isterdim!
               Annemin dileği bana, içimde besleyip de on iki yaşıma kadar farkında olmadığım bir şey gibi göründü. Varlık hikmetimin ta kendisi… Gözlerim, hastane odasının penceresinde, savrulan kar ve uluyan rüzgâra karşı, içimden kararımı verdim:
                ―Şair olacağım!
                Ve oldum.

Necip Fazıl Kısakürek, Çile, b.d. Yayınları, İstanbul, 16. Basım, Mayıs 1990.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu yazıyla, fotoğrafla, şiirle, eserle ilgili düşünceni yazman beni ancak sevindirir! Duam şu: Yorumlayan yorulmasın! :)