Bu Blogda Ara

19 Şubat 2012

Baharı beklerken izlenmiş filmler 2: Ölü Ozanlar Derneği (Dead Poets Society)

Sinema sanatının klasiklerinden biri. Eğitici tarafı olan bir film, ancak hangi eğitim? Eğitim kurumunu, okulu ve şabloncu eğitim anlayışını yeren/eleştiren bir film. "Babalar öldürür evlatlarını" mısrasını haklı çıkaran bir senaryo. Son dönem film ve dizilerinde yer alan kimi oyuncuların gençlik demlerini göstermesi açısından ilginç. Mesela House dizisinde Dr. House'un arkadaşını canlandıran Robert Sean Leonard. Oyuncu performanslarından ve senaryo kalitesinden söz etmek bile gereksiz. 1989 yapımı bu filmi, eskimiş, mazide kalmış demezseniz, ân'ı değerlendirmek ve ân'ı değerlendirmenin kıymetini yeniden hatırlamak için izlemekte yarar var.


2 yorum:

  1. Bazı kitaplar, filmler vardır ya, bıktırmaz, her okuyuş, her izleyiş farklı şeyler yaşatır. İşte bu film de, o tadı verenlerden.
    ...
    Ve biz hâlâ uyuyoruz.
    Ve biz hâlâ uyuyoruz
    Ve biz hâla yakarıyoruz
    Ve biz hâlâ korkuyoruz
    Ve biz hâlâ uyuyoruz.
    ...
    ve lütfen bahar gelsin!

    YanıtlaSil
  2. Bütün "fiillerde" haklısınız. Güzel bir eser olduğu hususunda da.
    ...
    3. satırda bir şapka eksik! Diğer şapkalar için çok teşekkürler. İnsanlar fazla dikkat etmiyor artık bu mevzulara.
    ...
    Tamam, bahar gelsin! Gerçi benim acelem yok ve birazcık sıcaklık artışı bile yeter bana ama yine de baharın bir an evvel gelmesi için bir şeyler yapmaya çalışacağım.

    Şaka tabii ki! Elimden bir şey gelmez!
    Beklemek en güzeli.

    YanıtlaSil

Bu yazıyla, fotoğrafla, şiirle, eserle ilgili düşünceni yazman beni ancak sevindirir! Duam şu: Yorumlayan yorulmasın! :)