Bu Blogda Ara

27 Ocak 2009

Fatma Aliye Hanımefendi Hazretlerine

Güncelliğini koruyan bir konu durumunda Fatma Aliye Hanım. 50 liralık banknot üzerinde resmi olmasaydı kimse hatırlamayacak, tartışmayacaktı sanıyorum. Bu tartışmalara girmeksizin, konu hakkında ufacık bir katkı olsun diye, Ahmed Midhat tarafından 1311 yılında Dersaadet'te (İstanbul) yazılan Fatma Aliyye Hanım yahut Bir Muharrire-i Osmâniyye'nin Neşeti (Fatma Aliye Hanım ya da Bir Osmanlı Kadın Yazarının Doğuşu) isimli kitabın ithaf kısmını aşağıya aktarmak istiyorum. Belki dikkate değer bir şeyler bulunur.

Fatma Aliyye Hanımefendi Hazretlerine,

Sevgili kızım! Altı yedi senedir seninle manevi peder ve duhteriz. Sana henüz hiçbir hediye takdim etmemişimdir. Zihî saygısızlık! değil mi? Fakat sana layık ne hediye bulup takdim edebilir idim? Düşündüm taşındım sana hediye olarak yine senden başkasını bulamadım. İşte bu kitap sensin kızım! Seni sana takdim ediyorum. Kabul etmemezlik edemezsin ya?
Ahmed Midhat

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu yazıyla, fotoğrafla, şiirle, eserle ilgili düşünceni yazman beni ancak sevindirir! Duam şu: Yorumlayan yorulmasın! :)