Bu Blogda Ara

15 Aralık 2008

Allah'ım koru beni / ben hiç bir şeyim

HİÇBİR ŞEY

okuyoruz
işte ilk harf
başlıyor varlık
düşüncesi

ne anlama geliyor
ilk harf
elif
birlik
düşüncesi

Allah'ım
anlamak kalemle mi
mümkün
yalnızca

yazılmadan
anlaşılmıyor mu
hiçbir şey

hiç
bir
şey

sırlar
yazı ile mi
açılıyor
an
la
ya
na

Allah'ım koru beni
daha ilersi için
hazır değilim
daha

senin ilk düşüncenin
ilk harfi olmak
o
saklı
kelimenin

Allah'ım biliyorum
indin kalbime
ve oradan konuşuyorsun
benimle

bütün hücrelerim
tavaf ediyorum
kalbimi

bütün düşüncelerim
ve onların
ilk harfleri
secde ediyor sana

Allah'ım
koru beni

ben
hiç
bir
şeyim

Turgay ÖZEN

2 yorum:

  1. allahın birliğini bilen allah tarafından korumaya alınmıştır zaten.

    YanıtlaSil
  2. Çok anlamam bu işlerden. İyi şiir üzerine fazla yorum yapmak da gereksiz.

    Öncelikle, Kur'ân'da "De ki: Duanız olmasaydı, Rabbim size değer verir miydi?" [25/77] anlamında bir yer var.

    Yani duasız olmuyor.

    Ayrıca buradaki tasavvufî yaklaşımı ıskalamamak gerekiyor. Daha en başta bir "hiç" olduğunu, acziyetini, güçsüzlüğünü kabullenip "yaratıcı"nın farkında olmak. Kendini "güvenli sulara" bırakmak.

    Şiirde, bunlar söyleniyor sanırım.

    Keşke ben de böyle güzel şiirler yazabilsem. :)

    YanıtlaSil

Bu yazıyla, fotoğrafla, şiirle, eserle ilgili düşünceni yazman beni ancak sevindirir! Duam şu: Yorumlayan yorulmasın! :)